Avslut.

Den är färdig.

Filmen är härmed officiellt KLAR!

Äntligen, efter 9 månaders slit, är 2-minutersfilmen avslutad.

Lösningen blev att sätta ihop hela filmen i Macromedia (Adobe?) Flash och sedan lägga på allt ljud i Cakewalk Music Creator. Jag kom på hur jag kunde importera .swf filer (Flash-filmer) till redan befintliga .fla dokument (Flashs "projektformat") och på det viset så löste sig en mängd olika problem. Då kunde jag exportera hela filmen i sitt slutgiltiga skick direkt från Flash istället för att dra den igenom Windows Movie Maker/något annat enkelt videoprogram och sedan importera den till Cakewalk Music Creator för att lägga på ljudet. Cakewalk är ett av de mest pålitliga program jag har, så när filmen väl befann sig där var jag rätt så övertygad om att allting skulle lösa sig. VIlket det också gjorde!

Här är den: http://www.youtube.com/watch?v=gbEDaO3X38A

Så nu är det färdigt. Det har varit både jätteroligt och jättefrustrerande att arbeta med det här projektet men det har varit väldigt, väldigt lärorikt. Resten av utvärderingen bör finnas i min rapport, så jag tänker nu sätta punkt och avsluta även loggboken.

Tack för den här spännande tiden, men nu är det slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0